Om meg

Fullt arbetande 2 barns mamma med många järn i elden! Min LCHF/PALEO blogg: http://lchfiminvardag.blogspot.com/ Min bakblogg: http://sweetness4pleasure.blogspot.com/

lørdag 6. oktober 2012

Grönsaksgratäng

Oftast när jag lagar mat så blir d på slump o vad jag har i kylen/frysen, sen glömmer jag å skriva ner ;) Här kommer ett ca slump recept på enkel grönsaksgratäng! Den kan varieras i d oändliga, å sånt gillar vi starkt ;)

Grönsaksgratäng
Frysta blandgrönsaker
Grädde
Färskost med smak
Trocomare (örtsalt)
Ost (gärna parmesan eller nån annan god!)

Ugn 225 grader

Smörj en ugnsform med smör. Lägg i grönsakerna. Vispa ihop lika delar färskost o grädde, så d blir klimpfritt. Smaksätt gärna med trocomare, eller nån annan krydda du tycker passar. Mängden på "såsen" beror på mängd grönsaker, men ca så mycke att d nästan täcker grönsakerna. Strö över riven ost o gratinera mitt i ugnen tills osten fått fin färg (ca 15-20min).

(bild lånad från www.eatlivegrowpaleo.com)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar