Om meg

Fullt arbetande 2 barns mamma med många järn i elden! Min LCHF/PALEO blogg: http://lchfiminvardag.blogspot.com/ Min bakblogg: http://sweetness4pleasure.blogspot.com/

onsdag 26. september 2012

Kycklingburgare

Detta är ett stort recept, ca 10-12 stk om jag kommer ihåg rätt. Jag frös ner hälften så vi kan ta upp efter hand när d behövs!

Kycklingburgare
2 pk kycklingfärs (á 400g tror jag)
2 pk tärnad bacon
2 ägg
1 dl grädde
2 dl riven ost
1 tsk salt
några drag med pepparkvarnen

Bland alla ingredienser, forma till passliga burgare o bryn dom snabbt i pannan. Efterstek dom sedan i ugn på 200 grader i ca 20min, kolla om dom är färdiga.

Dressing
1 burk creme fraiche
2 msk amerikansk gurksallad (den som inte har tillsatt socker!)
1 msk chilisås
salt o peppar

Blanda o ställ i kylen ett tag.
Servera med hembakta bröd, tex oopsies med sesamfrö på, eller nått annat. Å självklart sallad o annat gott man brukar ha på sin burgare! :)

Ät o njut!



Receptet är hämtad från Anna Halén!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar