Om meg

Fullt arbetande 2 barns mamma med många järn i elden! Min LCHF/PALEO blogg: http://lchfiminvardag.blogspot.com/ Min bakblogg: http://sweetness4pleasure.blogspot.com/

fredag 26. august 2011

Lasagne

Här om kvällen smällde jag ihop en lasagne, o den fick mer än godkänt av min ikke LCHF familj! Min mamma åt rester av den i dag, å hon e ingen fan av restmat ;) så här kommer receptet!

LCHF lasagne
2 squash + salt

1kg köttfärs
2 burkar krossade tomater
1 lök
1 kinesisk vitlök
Herbs de Provence krydda
Salt o peppar

3 dl grädde
1 burk smaksatt Philadelphia
Ca 100g riven ost

Ännu mer riven ost!

Börja med squashen, skiva den på längden med en osthyvel. Lägg dom på torkpapper, o strö salt på.

Stek köttfärs, ha i lök o vitlök. Ha i tomater o kryddor, låt puttra medan du gör den andra såsen.

Häll grädde o Philadelphia i en kastrull o rör tills Philadelphian smällt. Ha i ost o rör tills den å har smällt.

Varva squash (som du torkat lite med papper), köttfärs o sås i en ugnsfast form. Strö över riven ost o gratinera i mitten av ugnen på 200 grader i ca 30 min.









- Posted using BlogPress from my iPhone

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar