Om meg

Fullt arbetande 2 barns mamma med många järn i elden! Min LCHF/PALEO blogg: http://lchfiminvardag.blogspot.com/ Min bakblogg: http://sweetness4pleasure.blogspot.com/

tirsdag 30. august 2011

Dagens middag - Biffsnadder o chilipoppers

Biffsnadder är nånting vi brukar beställa från gatukök på söndag kväll! Men när jag kom över ett paket med 2,5 kg biffkött till 300 nok så måsta jag köpa <3 Enda man behöver är köttstrimlor, paprika, lök o champinjon! Jag tycker om vitlök, så jag slängde i lite av d med :) stek alltihop, har du int tillräcklig stor stekpanna får du steka i omgångar o ha allt i en större kastrull. Krydda med salt o peppar! O eventuellt andra kryddor du gillar.. Servera med sallad, bernaise o eventuellt sellerirotsticks (sellerirot i passande bitar, blanda med olja o kryddor, inn i ugnen på 200grader tills mjuka) o chilipoppers.

Chilipoppers
Chili/jalapeno i halvor
Philadelphia
Riven ost
Baconcrisp

Fyll chilihalvorna med Philadelphia, strö over riven ost o krossad baconcrisp. Gratinera i ugn 200grader tills osten smält o fått fin färg.



- Posted using BlogPress from my iPhone

Location:Håshjellan,,Kongeriket Norge

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar