Om meg

Fullt arbetande 2 barns mamma med många järn i elden! Min LCHF/PALEO blogg: http://lchfiminvardag.blogspot.com/ Min bakblogg: http://sweetness4pleasure.blogspot.com/

onsdag 26. september 2012

Pumpasoppa

Vi hittade en jättestor pumpa i min svärmors trädgård i helgen, den liknade en överdrivet stor vattenmelon! På halva lagade jag en purésoppa i dag, resten tänkte jag sylta eller laga paj av :) vi får se!

Soppan blev iallafall jättegod, å billig ;)

Pumpasoppa

1,5 kg pumpa i bitar
2 röda lökar
1 hel kinesisk vitlök
Smör
2 kycklingbuljongtärningar
1 l vatten
3 dl grädde
Salt, vitpeppar, gurkemeja

Hacka lök, fräs i smör. Häll i pumpan, fräs ett litet tag. Tillsätt buljongtärningar, fräs snabbt. Häll i vattnet o koka tills pumpan är mjuk. Mixa slät med stavmixer. Tillsätt grädde, koka upp. Smaksätt med salt, vitpeppar o lite gurkemeja för färgens skull!

Servera med smetana, stekt bacon o riven ost!



- Posted using BlogPress from my iPhone

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar