Om meg

Fullt arbetande 2 barns mamma med många järn i elden! Min LCHF/PALEO blogg: http://lchfiminvardag.blogspot.com/ Min bakblogg: http://sweetness4pleasure.blogspot.com/

onsdag 23. mai 2012

"Pastasallad"

Jag blev så inspirerad av maten i skolan i dag då salladskocken lagade pastasallad, perfekt nu i värmen! Så då pojkarna hade gått å sova, fixade jag en LCHF version av d jag hade i min kyl.. Å bra blev d, mer enn bra, SUPERGOD!!

Pasta
4 ägg
125 g färskost
1/2 dl fiberhusk

Sätt ugnen på 150 grader. Mixa ägg o färskost slätt, mixa i fiberhusken o häll smeten direkt på en bakplåtspappersklädd plåt. Smeta ut den tunt. Tjoff inn i ugnen i 10-15min, lite färg i kanterna blir bra.
Stjälp upp på ett skärbrede o skär i strimlor, sedan i ca 2-3 cm långa bitar.

Salladen
Gurka, urgröpt o tärnad
Tomat, urgröpt o tärnad
Kål, strimlad
Sugar snaps, skivade
Stjälkselleri, skivad/hackad
Skinka, tärnad/strimlad
Gräddost, tärnad

Sås
Lika delar majonnäs o smetana
Ketchup
BBQ American grillkrydda, Santa Maria

Blanda allt o njuuut!! <3






- Posted using BlogPress from my iPhone

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar