Om meg

Fullt arbetande 2 barns mamma med många järn i elden! Min LCHF/PALEO blogg: http://lchfiminvardag.blogspot.com/ Min bakblogg: http://sweetness4pleasure.blogspot.com/

søndag 11. desember 2011

Räksoppa - Herr H's favorit

I går ville Herr H (altså min sambo) ha soppa! Bestämde mig för att gå han till mötes med tanke på att jag fick sovmorgon den morgonen ;)

Räksoppa fick d bli! Å en mycket god en enligt min sambo ;)

Herr H's räksoppa
2 morötter, skalade o rivna
3cm purjo, finhackad
1 msk sockerfri ketchup/tomatpuré
1 msk olja
200g creme bonjour räkost
2 dl grädde
2 dl turkisk yoghurt
1 burk räkor
(1 tsk johannesbrödkjärnmjöl)
2 dl räkspad
7 dl vatten
2 fiskbuljongtärningar
dill, svartpeppar, cayenne, salt

Fräs morötterna o purjon i olja, häll på vatten + buljong + räkspad + tomatpuré, låt småkoka ca 15min. Mixa slätt med stavmixer. Blanda i räkost + grädde + yoghurt + kryddor. Tycker du soppan är för tunn, blanda i lite JBKM (johannesbrödkjärnmjöl). Lägg i räkorna när du ska servera soppan, dom ska bara bli varma o d går snabbt!


Ät o NJUT! ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar