Om meg

Fullt arbetande 2 barns mamma med många järn i elden! Min LCHF/PALEO blogg: http://lchfiminvardag.blogspot.com/ Min bakblogg: http://sweetness4pleasure.blogspot.com/

torsdag 8. desember 2011

Butternutt squash soup

Har just sleva i mig en fantastiskt god soppa! Jag har aldri smakat Butternut squash, men då jag hittade den i butiken måsta jag köpa. Å jag ångrar inte!

Nu höfta jag egentligen bara ihop denna soppa, men ska försöka få ihop ett recept här;

1 Butternut squash
Vatten + grönsaksfond
1 dl grädde
Sambal oelek
Limejuice
Rosmarin
Vitlöksflingor
Salt o peppar

1 Butternut squash, skär den i 2 delar på längden i lägg den med snittytan ner i en form. 190 grader o ca 40min i ugnen, när den är mjuk är den klar!

Gröp ur köttet o lägg d i en kastrull.

Häll på lite vatten, ca 5dl, häll i ca 1 msk grönsaksfond. Koka upp o mixa med stavmixer. Häll i ca 1dl grädde o krydda med ca 0,5tsk sambal oelek, 0,5-1dl limesaft (på flaska), 1 tsk rosmarin, 2 tsk vitlöksflingor, salt o peppar.

Servera med lite stekt bacon ;)

Njut!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar