Om meg

Fullt arbetande 2 barns mamma med många järn i elden! Min LCHF/PALEO blogg: http://lchfiminvardag.blogspot.com/ Min bakblogg: http://sweetness4pleasure.blogspot.com/

mandag 12. september 2011

Veckomenyer

Att laga veckomenyer är inte gjort på 1-2-3 som vi nog alla vet! D krävs en lugn stund; man måste gå genom vad man redan har i sina skåp o i frysen, man måste tänka ut vad man vill ha dom olika dagarna, man måste ta hensyn till om man ska nånting spesiellt den dagen så man kanske inte hinner laga nånting avanserad o eventuellt att d ska finnas middagsrester till lunch dagen efter..

Maten jag lagar är ganska långt lättlagat o snabb! Med 2 små pojkar är d inte alltid lätt att få vardagen att gå ihop.. Å när man som jag äter LCHF o just går över till vårdledighetspeng, så MÅSTE man planera! D får inte bli för dyrt o d får inte ta för lång tid..

Inne på www.kokaihop.se lägger jag nu för tiden mina recept o bäddar inn dom hit på min blogg. Där inne lagar jag å mina veckomenyer! Jag hittar gärna andras recept som jag lägger inn på mina menyer, men ändrar som oftast på dom när jag ska laga dom. Så om du nån gång är intresserad i att ha samma veckomenyer som jag, rekomenderar jag att inte ta den veckan vi är i, eftersom d är sällan d jag lagar :P Recepten som står där är som oftast bara inspiration! Men d e ju förståss inget fel på att laga dom recepten häller ;)

Ha en trevlig vecka! O hör gärna av er om d är nånting ni funderar eller önskar att se inne på bloggen :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar