Om meg

Fullt arbetande 2 barns mamma med många järn i elden! Min LCHF/PALEO blogg: http://lchfiminvardag.blogspot.com/ Min bakblogg: http://sweetness4pleasure.blogspot.com/

torsdag 1. november 2012

Kyckling i curry o rosmarinsås

I skolan i dag så doftade d så gott då en klasskompis sto å stekte kycklingrullader, att jag bara måsta laga nått liknande då jag kom hem. Inspirerad av d som fanns i rulladerna, lagade jag min egen version, en hel del snabbare o enklare version ;)

Pojkarna slukade d, o jag själv gillade d å skarpt!

Kyckling i curry o rosmarinsås

1 pk bacon i bitar
Gröna delen av en purjo, strimlad
600g kycklingstrimlor
4 dl grädde
1 tsk curry
0,5 tsk torkad rosmarin

Stek bacon, hiv i purjon o fräs snabbt. Lägg i kycklingen o lute smör, bryn lätt. Häll på grädden, tillsätt kryddorna o låt puttra tills tillbehöret är klart.

Blomkål o morotsmos

En halv stor blomkål
1-2 stora morötter

Dela grönsakerna i mindre bitar, koka mjuka i vatten o grönsaksfond. Sila bort vattnet o purea med en stavmixer. Rör ner 100g creme fraiche o 0,5-1tsk trocomare.

Servera gärna lite gurka till.

Ät o njut! <3




- Posted using BlogPress from my iPhone

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar