Om meg

Fullt arbetande 2 barns mamma med många järn i elden! Min LCHF/PALEO blogg: http://lchfiminvardag.blogspot.com/ Min bakblogg: http://sweetness4pleasure.blogspot.com/

torsdag 6. februar 2014

Fake mac and cheese

Blomkål/broccoli/skink/salami gratäng känns lite jobbigt att säga 😂 så Fake Mac & Cheese:

0,5 blomkål, i bitar
0,5 broccoli, i bitar
2 dl grädde
Ca 180 gram färskost
1,5 tsk dijon
1 tsk salt
0,5 tsk peppar
0,5 tsk vitlökspulver
3 nävar riven ost
0,5 påse strimlad skinka
0,5 påse strimlad salami
(Använd förstås restkött om du har d, ungefär 200g sku jag säga)

Koka blomkål/broccoli i 5min, låt rinna av ordentligt.
Koka upp grädde, blanda i färskost o kryddor, rör slätt. Ta av värmen, rör ner 2 nävar ost.
Häll grönsakerna i en smord form, häll över köttet o sedan såsen. Strö över sista näven ost o grädda i ugnen på 180 grader i ca 20min, gratängen ska bubbla o få fin färg!

Servera med ketchup o kanske en enkel sallad.

Ät o njut! ❤️





- Posted using BlogPress from my iPhone

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar