Om meg

Fullt arbetande 2 barns mamma med många järn i elden! Min LCHF/PALEO blogg: http://lchfiminvardag.blogspot.com/ Min bakblogg: http://sweetness4pleasure.blogspot.com/

onsdag 6. november 2013

Balsamicobrässerad fläskfilé

Det var erbjudande på fläskfilé i vår lokala mataffär Kompis, så det blev en lite lyxigare onsdagskväll :)

Balsamicobrässerad fläskfilé

1 fläskfilé, min va färdig marinerad
1 lök
0,5dl balsamico
2dl vatten
1,5msk kalvfond
(2dl grädde)

Använd en gryta du kan stoppa i ugnen! Stek finhackad lök i smör o olja, låt fläskfiléen steka med tills den fått fin färg runt om.
Häll i balsamicon, låt puttra ca 1min, häll i vattnet o kalvfonden.
Sätt lock på grytan o stoppa inn den i ugnen på 120 grader.
När köttet är ca 68 grader, ta ut köttet och linda inn den i folie.
Sila skyn ner i en liten kastrull o reducera (koka kraftigt) till ungefär hälften finns kvar. Häll i grädden o låt sjuda tills passlig konsistens.
Smaka, krydda den eventuellt med salt, peppar eller balsamico, min blev perfekt utan nått extra!

Skiva köttet o servera gärna med ugnsrostad pumpa eller blomkål o sallad.

Ät o njut! <3












- Posted using BlogPress from my iPhone

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar