Om meg

Fullt arbetande 2 barns mamma med många järn i elden! Min LCHF/PALEO blogg: http://lchfiminvardag.blogspot.com/ Min bakblogg: http://sweetness4pleasure.blogspot.com/

tirsdag 20. september 2011

Öka förbränningen!

Medan ungarna har sprungit på här inne har  jag forskat lite i d här med förbränning! Alla vill ju gärna förbränna mer o snabbt ;) (Alla springer ju inte på som mina barn precis..)

Här kommer några tips på vad som kan öka din förbränning!

*Kryddor - Krydda gärna maten du äter med dessa kryddor: Chili, Cayenne, Curry, Ingefära, Pepparrot, Vitlök, Senap/Senapspulver, Kanel. (Amvänd för guds skull inte alla kryddorna på samma gång, d smakar troligtvis ganska illa XD) Krydda gärna lite extra varje dag!

*Fett - Gärna kokosfett! Vissa människor använder even en sked kokosfett i kaffe, men d tycker jag smakar ganska kakka XD Testa om du vill!

*Grönt Te - En kopp efter maten är en mycket bra vana :) D finns dessutom massor med annat hälsosamt i grönt te! Massvis med antioxidanter!

*Kaffe - Ca 3 koppar varje dag, då överdriver man inte o får d bästa från kaffet.

*Vatten - Gör blant annat att blodet inte blir så segt i ådrorna så d slipper runt snabbare i kroppen o d är positivt!

*Kalcium - Jag tar 2 piller kalcuim + d vitamin varje dag, d är självklart bra för annat å.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar